С 4 декабря ледокол находился на докировке на Черноморском судоремонтном заводе. А вчера на «Ноосфере» проводили тестирование в Черном море под наблюдением Регистра судоходства Украины.

«Ми чого тільки з судном не робили. Тобто ми і розганяли на максимальну швидкість, і, навпаки, гальмували, перевіряли хід вперед, хід навпаки, як ми рухаємось заднім ходом. Ми сьогодні перевірили: наш GPS давав нам відхилення від початкової точки на 20 або 60 сантиметрів. От ще раз: стометрове судно і точність утримання точки — 60 сантиметрів. Ви розумієте, наскільки це змінює точність, наприклад, океанографічних вимірювань. Знаєте, коли я ходив у рейси, з моменту, коли ми починали відбирати проби на якійсь точці (це в нас називається “починали виконувати океанографічну станцію”), від початку станції до кінця нас зазвичай зносило десь на пів милі. І доводилось вважати, що в масштабах океану це можна вважати точкою. Зараз абсолютно інша історія. Це, до речі, особливо важливо для геологічних досліджень, саме така точність вимірювання. Тобто ми перевірили, як воно все працює», — сообщил руководитель Национального антарктического научного центра Евгений Дикий.

Ледокол уже вернулся к одесскому морвокзалу, где будет находиться до выхода в Антарктиду.

В экспедицию ученые планируют отправиться уже на следующей неделе. Во время рейса они будут проводить многочисленные исследования. О которых вы можете подробно узнать уже в четвертом выпуске научно-популярного документального фильма 7 телеканала «Наши в Антарктике».