У 2023 український вантажообіг через порти Дунаю став рекордним. Уряд анонсував, що спроможності кластера збільшать з 33 млн до 35-40 млн тонн. Проте наразі ситуація є критичною, йдеться у повідомленні Асоціації.

«Після стрімкого «розігріву» ринку відбулося не менш стрімке «охолодження». З огляду на величезну пропозицію флоту та відсутність вантажів ставки фрахту впали у 2–2,5 раза порівняно з 2023 роком і в деяких випадках є нижче довоєнного рівня. Найбільшого удару зазнав ринок річкових перевезень. Суднохідні компанії вимушені працювати з від’ємною рентабельністю заради збереження частки ринку», — йдеться у документі.

В Асоціації висловили думку, що тривалий період низьких ставок може призвести до деградації потенціалу Дунайського кластера.

«Дунайська логістика не може залишатися дієздатною, перебуваючи у статусі «пожежної команди», завжди готової прийти на допомогу. Допоки триває війна та зберігаються військові ризики, певна частина експорту має направлятись альтернативною логістикою для збереження спроможності України до диверсифікації експортних напрямів», — зазначили в асоціації.

Прем’єр-міністра закликали ініціювати обговорення питання підтримки Дунайського логістичного комплексу із залученням представників стивідорного сектору, суднохідних компаній, АТ «Укрзалізниця», експортерів, Українського Союзу промисловців та підприємців, Української зернової асоціації та інших.